Deze site maakt gebruik van cookies.Meer wetenAccepteren

Ervaringen met MIX 84 :

 

  • Het beklemmend gevoel is weg
  • Ik kan terug vrij ademhalen
  • Chronische last met ademhalen verdwenen in 2 maanden
Meer info

Bachbloesem MIX 84 helpt je vrijer ademhalen 

  • spanningen te minderen
  • emoties te balanceren
  • nieuwe aanval te vermijden
  • kalmer te worden
  • verdriet en pijn te verzachten
Meer info

Wat zijn Bachbloesems ? 

 

 

  • vloeibare, druppelvormige extracten van planten
  • buigen negatieve emoties om in hun positieve pool
  • zijn 100% natuurlijk en geeft geen enkele bijwerking
Meer info

Persoonlijke bachbloesem mix :

  • Specifieke mix op maat 
  • Op basis van je specifieke klachten
  • Rekening houdend met je karakter 
  • Vraag gratis advies aan Tom

 

Meer info

Gratis boek

 

 

 

 

 

Noteer nu je e-mail adres hieronder en download gratis het boek waarin alles over Chronische hyperventilatie duidelijk beschreven staat!
 

 

E-mail adres:  Verzenden

Welke oefeningen kan ik doen om chronische hyperventilatie te verbeteren of te genezen?

Chronische hyperventilatie: ademhalingsoefeningen

Aangezien het bij chronische hyperventilatie draait om een foutieve ademhaling, kunnen ademhalingsoefeningen een goede hulp zijn. Ademhalingsoefeningen kunnen je zowel helpen een ‘nieuwe’ manier van ademhalen aan te leren, als om je even te corrigeren om een aanval te onderdrukken.

Een voorbeeld van een eenvoudige ademhalingsoefening: ga ontspannen op een stoel zitten (recht, niet onderuit gezakt). Zet je voeten plat op de grond. Wanneer je helemaal goed zit, doe dan het volgende: blaas alle lucht je longen uit door je mond en trek daarbij je onderbuik in. Als je leeg bent, zet je jouw mond open alsof je stomverbaasd bent en laat tegelijkertijd je buik los. Doe het dan nog een keer. De bedoeling van deze basisoefening is via de buik te leren ademen in de plaats van via de borstkas.


Chronische hyperventilatie: ontspanningsoefeningen

Omwille van chronische hyperventilatie krijgt je lichaam geen ontspanning meer, vandaar dat ook ontspanningsoefeningen heil kunnen brengen. Op die manier kan je opnieuw leren jouw lichaam te ontspannen.

De hier volgende ontspanningsoefening kun je in elke lichaamshouding doen: zowel zittend, liggend of staand dus. Begin deze oefening door je aandacht eerst op je lichaam te richten en het ganse lichaam even ‘langs te lopen’. Het is de bedoeling dat je de spieren aanspant, enkele seconden zo houdt en daarna weer loslaat en ontspant. Let wel: dit mag geen pijn doen. Word jezelf bewust van hoe dit aanvoelt en herhaal het aanspannen en ontspannen. Ga zo alle spiergroepen in je lichaam af. Best doe je de oefening in deze volgorde:

• Rechtervoet: aanspannen, vasthouden, ontspannen.
• Linkervoet, hetzelfde.
• Rechterbeen: strek je been naar voren en trek je tenen naar je toe. Aanspannen, vasthouden, ontspannen.
• Linkerbeen, idem.
• Buikspieren: trek je buik in: aanspannen, vasthouden, ontspannen.
• Bilspieren: knijp je billen samen.
• Borstspieren: zet je borstkas uit.
• Schouderspieren: haal je schouders op.
• Nekspieren: je duwt je nek naar links, naar rechts en naar voren. Tussentijds telkens ontspannen.
• Rechterarm en hand: maak een vuist en span je armspieren.
• Linkerarm en hand: hetzelfde.
• Gezicht: knijp je gezicht samen (in feite een gek gezicht trekken dus).


Chronische hyperventilatie: concentratieoefening

Concentratieproblemen is een veelvoorkomende klacht bij chronische hyperventilatie, maar ook hier zijn oefeningen voor. Dankzij een goede concentratie kan je het hier en nu beleven en niet denken aan vroeger of later. Dat leidt tot een vermindering van spanningen en zorgen op dat moment.

Hier een concentratieoefening. Ga in een gemakkelijke houding zitten, met de voeten plat op de grond en je handen langs je lichaam. Tracht enkel te denken aan datgene waarop je je wilt concentreren. Dit kan zijn: de zon, het strand of je lievelingsauto: kortom een beeld dat je mooi vind. Elke keer als je afdwaalt keer je terug met je gedachten. Het is heel normaal als je dit in het begin slechts enkele seconden lang volhoudt; hieraan zie je hoe actief onze geest is. Door dit vaker te oefenen, zal het steeds beter lukken om langer ongestoord je gedachten vast te houden.